17. april, 2019 14:07 CET

Tibnors oppkjøp av Saniståls ståldistribusjonsvirksomhet er nå fullført

Tibnor har nå fullført oppkjøpet av ståldistribusjonsvirksomheten til den danske virksomheten Sanistål AS – Danmarks nest største ståldistributør. Oppkjøpet ble kunngjort i november 2018 og ble godkjent av de danske konkurransemyndighetene (Konkurrence- og forbrugerstyrelsen) i mars i år. Den oppkjøpte ståldistribusjonsvirksomheten hadde en omsetning på om lag 1,9 milliarder SEK i 2018.

«Oppkjøpet av Saniståls ståldistribusjonsvirksomhet kompletterer Tibnors nordiske fotavtrykk ved å øke vår tilstedeværelse i markedet i Danmark hvor vi inntil nå ikke har vært så synlige. Produkttilbudene til Tibnor og Sanistål utfyller hverandre godt, og vi ser et vesentlig synergipotensial,» sier Mikael Nyquist, adm. dir. hos Tibnor.

Oppkjøpet inkluderer et moderne og automatisert ståldistribusjonssenter i Taulov, Danmark, omlag 130 dyktige medarbeidere i Danmark og Latvia (120 i Danmark og 10 i Latvia), fire salgskontorer i Danmark og ett salgskontor og lager i Latvia.

«Jeg er også glad for å kunngjøre at Henrik Ørskov, tidligere avdelingsdirektør ved Saniståls distribusjonsvirksomhet, nå vil påta seg rollen som VP Head of Tibnor Danmark, Danmark. Henrik har omfattende erfaring innenfor salg, kjøp og forretningsutvikling. Nåværende country manager Søren Pliniussen fortsetter sitt arbeid innenfor salg hos Tibnor,» uttaler Mikael Nyquist.

Bilde: Henrik Ørskov, VP Head of Tibnor Danmark