27. august, 2019 15:11 CET

Les om vårt nye og moderne sentrallager på Eidsvoll!

 

Våren 2019 startet en av de største og kanskje viktigste operasjonene i Tibnors historie: flyttingen til et moderne sentrallager på Eidsvoll. 

Dersom du har møtt en litt ekstra stolt Tibnor-ansatt den siste tiden er nok forklaringen ganske enkel: i juni åpnet nemlig vårt helt nye og toppmoderne sentrallager på Eidsvoll. Så store lagerflyttinger er det likevel ikke ofte vi gjør, og det tar gjerne litt lengre tid å komme skikkelig i gang enn man planlegger. I oppstarten av det nye lageret har vi gjennom sommeren hatt mange utfordringer å løse, men alle disse har vi nå fått kontroll på og driften går som normalt. 

Vil utgjøre en stor forskjell for utviklingen vår

Tibnor ønsker alltid å være i forsetet hva angår konkurransedyktig leveringstid og kvalitet, i tillegg til at fokus på ny teknologi gjør at man kan levere med enda bedre presisjon. Åpningen betyr at lagrene i Oslo, Berger, Bryne og Fredrikstad legges ned, men som konsekvens av sentralisering vil man kunne drive enda mer kostnadseffektivt og minimere risiko for forsinkelser og feil. Sikkerhet har hatt og har fortsatt høyeste prioritet.

Erik Tønnesen, Country Manager i Tibnor, forteller stolt om byggeprosessen, som er blitt gjort etter våre høye krav til kvalitet og nyvinning. 

− Det nye varehuset er bygget nøyaktig etter våre ønsker, og vil utgjøre en stor forskjell for utviklingen vår i Norge. Lageret forenkler hele produktflyten, og gir oss mye større muligheter til å håndtere kundene og bestillinger på en enda mer forutsigbar måte. 

Kunden i fokus

Tønnesen beskriver prosjektet og byggingen som en kollektiv innsats, hvor man har hentet inn både nasjonal og internasjonal spisskompetanse for å sikre best mulig kvalitet i alle ledd. Spesiell ros ønsker han likevel å gi til de ansatte på lageret, som har jobbet dag og natt for å sørge for at flyttingen og daglig drift skal gå så normalt som mulig, til tross for en travel start. 

− Atmosfæren har vært hektisk, men de ansatte kjenner hverandre godt og har et veldig bra samarbeid. De har gjort en fantastisk jobb og stilt opp i en kritisk fase, hvor det viktigste har vært å ivareta kunder og bestillinger samtidig som man gjennomfører en stor flytteoperasjon. Selv om vi har vært inne i en omstillingsfase er situasjonen nå at vi er i rute med dagens plukk og godt i gang med neste dags plukk. Vi har god kapasitet både i primer- og saganleggene, som nå er godt innkjørt etter to måneders drift. Vi er klare til å forsyne våre kunder med materialer fra det nye sentrallageret og har kapasitet til en hektisk høst.

Har du fått med deg vår nye kundeportal?

Nå kan du enkelt bestille og holde oversikt over dine ordre på nett! I tillegg kan du laste ned sertifikater, se fakturaer og mer.

Besøk vår kundeportal