text.skipToContent text.skipToNavigation

Ofte stilte spørsmål

Bli kunde/ søk om webkonto hos Tibnor

Hvordan blir jeg kunde hos Tibnor?

Dersom du vil bli kunde hos oss søker du via vårt registreringsskjema, som du finner på denne siden. Etter at registreringsskjemaet er sendt inn vil vi kontakte deg. Søknaden behandles innen ett par dager og det vil gjennomføres en kredittvurdering av selskapet.

Hvordan oppretter jeg en webkonto hos Tibnor?

Dersom du allerede er kunde hos oss kan du få tilsendt innloggingsinformasjon gjennom å sende inn registreringsskjema på denne siden. Etter at registreringsskjema er sendt inn vil du motta innloggingsinformasjonen innen ett par dager.

Spørsmål vedrørende leveranse

Jeg har spørsmål vedrørende min levering fra Tibnor, hvor skal jeg henvende meg?

Dersom du har tilgang til kundeportalen kan du enkelt sende en melding direkte til din kontaktperson: klikk på dit eget navn (øverst til høyre) og velg kontakt kundesupport. Alternativt kan du kontakte oss via chat, epost eller telefon så hjelper vi deg.

Når er fristen for å legge ordre med levering neste dag?

Det varierer avhengig av leveringssted og eventuell produksjon på ordren, men generelt har vi en stopptid kl. 12.00.

Leverer Tibnor til andre land?

Dersom du har en godkjent leveringsadresse i utlandet kan vi levere hvor du ønsker etter avtale. Ta kontakt med oss via chat, mail eller telefon så hjelper vi deg.

Jeg har ikke mottatt bestillingen min, hvor henvender jeg meg?

Ta kontakt med oss via chat, mail eller telefon, så hjelper vi deg.

Kan jeg legge til en ny leveringsadresse?

Vi legger inn nye leveringsadresser som du kan velge mellom før du sender inn bestillingen din. Dersom du vil opprette en ny leveringsadresse, ta kontakt med oss via chat, mail eller telefon, så hjelper vi deg.

Kan jeg endre eller legge til noe på en eksisterende ordre hvis jeg kommer på noe i etterkant?

Dersom du har mottatt en ordrebekreftelse kan du ikke gjøre endringer på egenhånd. Ta kontakt med oss via chat, mail eller telefon, så hjelper vi deg.

Jeg vil reklamere på et produkt jeg har kjøpt, hvordan gjør jeg det?

Dersom du er portalkunde, gå inn i ordrestatus, finn bestillingen din og opprett en avviksrapport. Er det skade på produktet vil det hjelpe dersom du legger ved et bilde . Alternativt kan du kontakte oss via chat, mail eller telefon, så hjelper vi deg.

Se instruksjoner med video her

Kan jeg legge til spesielle ønsker på bestillings- eller bestillingslinjen min?

Ja, du kan legge til spesifikke krav til transport og merking.

Hvordan kansellerer jeg en bekreftet bestilling?

Avbestillinger kan kun gjøres i henhold til gjeldende salgsbetingelser. Ta kontakt med oss via chat, mail eller telefon, så hjelper vi deg.

Produkter

Jeg har spørsmål vedrørende et produkt, hvem kontakter jeg?

Dersom du har tilgang til kundeportalen kan du enkelt sende en melding direkte til din kontaktperson: klikk på ditt eget navn (øverst til høyre) og velg kontakt kundesupport. Alternativt kan du kontakte oss via chat, epost eller telefon så hjelper vi deg.
 

Kundeportalen

Hvilken webbleser fungerer best i Tibnors kundeportal?

Da Internet Explorer (versjon 11 eller tidligere) er en gammel webbleser som ikke lenger støttes av Microsoft, fungere den heller ikke for vår kundeportal. Derfor anbefaler vi å benytte en av følgende webblesere: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari. 

Jeg vil handle i Tibnors kundeportal, hvordan gjør jeg det?

Du søker om tilgang til vår kundeportal her

Hvordan logger jeg inn på Tibnors kundeportal?

Dersom du allerede har innloggingsdetaljer, kan du logge inn ved å klikke på "Logg inn" via hovedmenyen. Skriv inn din e-postadresse og passord og fortsett ved å klikke på "Logg inn".

Jeg har glemt passordet mitt, hvordan får jeg et nytt?

Øverst på hovedmenyen under "Logg inn" er det en link, klikk på denne og følg instruksjonene. Deretter sendes ny påloggingsinformasjon til e-postadressen du valgte da du registrerte deg.

Jeg har spørsmål vedrørende et produkt i Tibnors kundeportal, hvem kontakter jeg?

Ta kontakt med oss via chat, mail eller telefon, så hjelper vi deg.

Kan jeg som privatperson handle i Tibnors kundeportal?

For tiden kan bare selskaper kjøpe fra Tibnor.

Hvilke dokumenter er tilgjengelig via Tibnors kundeportal?

Ved hjelp av ordrestatus i Tibnors kundeportal kan du laste ned ordrebekreftelse, tilbud, følgeseddel, faktura og sertifikat.

Se instruksjon med video her

Hvordan sletter jeg min personlige informasjon?

Ta kontakt med oss via chat, mail eller telefon, og vi vil fjerne informasjonen i vårt forretningssystem og i vår kundeportal.

Hvordan bruker jeg Quick order-funksjonen?

Dersom du allerede vet hvilke varenummer du skal bestille, kan du bruke Quick order-funksjonen. For å bruke den, logg deg på portalen og gå til handlekurven. I handlekurven, skriv inn ønsket varenummer og klikk på "Kontrollere varenummer". Hvis varenummeret er riktig, vises produktet, og du kan enkelt legge det til i handlekurven. En perfekt måte å jobbe på når du bestiller et viss antall produkter fra en allerede forhåndsbestemt liste. Du som har dine egne varenummer, kan nå matche disse til Tibnors varenummer. Dette betyr at du kan søke på ditt eget varenummer med Quick order-funksjonen, og riktig produkt vil vises. Ta kontakt med oss via chat, mail eller telefon hvis du vil matche dine egne varenummer.

Se instruksjoner med video her

Hvordan finner jeg mine kundespesifikke priser?

Når du er innlogget vil du se dine kundeunike priser i handlekurven når produktene er lagt inn. Kostnad for emballasje og frakt kommer i tillegg.

Se instruksjoner med video her

Hvordan laster jeg ned prislisten til Excel?

Logg inn og klikk på «last ned prisfil». Klikk deretter på Tibnor-prisliste-Norway-14102020-0554.csv. Filen lastes ned til nedlastningene dine. Åpne deretter Excel-applikasjonen på datamaskinen og åpne en ny arbeidsbok. Gå deretter til datafanen og velg der "Fra tekst" og velg filen du nettopp lastet ned, og klikk på import. Veiviseren for tekstimport åpnes.

Utfør deretter følgende trinn: Forsikre deg om at UTF-8 er valgt, og klikk deretter "Neste".
Kontroller semikolonet som en avgrenser, og klikk deretter "Neste" og "Fullfør" Klikk OK

Se instruksjon med video her
 

Jeg kan ikke finne produktet jeg leter etter, hva kan jeg gjøre?

Ta kontakt med oss via chat, mail eller telefon, så hjelper vi deg.

Hvordan får jeg materialsertifikater for mine bestillinger?

Du angir på hver ordrelinje om sertifikater ønskes. Sertifikatene kan deretter lastes ned fra bestillingsstatussiden.

Se instruksjoner med video her

Faktura og økonomi

Hvor kan jeg se min siste faktura?

Når du logger inn på kundeportalen finner du ordrestatus i menyen. Der kan du søke på ordrenummer, bestillingsnummer og dato. På hver ordre kan du velge å laste ned faktura gjennom å klikke på dokumenter. Hvis du som eksisterende kunde ikke har innlogging til vår kundeportal, kan du søke om det eller kontakte oss via chat, mail eller telefon, så hjelper vi deg.

Jeg behøver en kopi av faktura, hva gjør jeg?

Dersom du er innlogget i portalen kan du søke på faktura under ordrestatus. Dersom du ikke er innlogget kan du automatisk søke om kopi her. Skriv inn ditt fakturanummer så sender vi automatisk fakturakopi til fakturamottakerens e-postadresse.

Hvor henvender jeg meg med kredittspørsmål?

Kontakt vår kredittavdeling på e-post kreditt.norge@tibnor.com.

Hvor henvender jeg meg med fakturaspørsmål?

Kontakt oss via chat, e-post eller telefon, så hjelper vi deg.

Hvor henvender jeg meg med garantispørsmål?

Hvis du har en konto i Tibnors kundeportal, gå inn i ordrestatus, finn bestillingen din og opprett en avviksrapport. Det vil hjelpe dersom du legger ved et bilde om det er en skade. Alternativt kan du kontakte oss via chat, mail eller telefon, så hjelper vi deg.

Jeg har en kreditnota som jeg vil få utbetalt, men jeg har ingen faktura å kvittere den mot. Hva gjør jeg?

Kontakt oss via kreditt.norge@tibnor.com og angi kundenummer, kreditnotanummer samt hvilket BG/kontonummer du vil ha den utbetalt til.

Kan man få elektronisk faktura fra Tibnor?

Ja, vi håndterer ulike formater for elektronisk fakturering. Se informasjon om digitale tjenester, hvor du også har muligheten til å registrere deg elektronisk for ulike løsninger. Du har også muligheten til å få dine fakturaer tilsendt via e-post. Gjennom bestilling av faktura direkte til din e-post kan du enkelt lagre dine fakturaer i PDF-format. Kontakt oss via chat, mail eller telefon så hjelper vi deg.