text.skipToContent text.skipToNavigation

Bli ny kunde

Hvordan blir jeg ny kunde?

For å handle hos Tibnor må du være en registrert bedriftskunde.


Til toppen
 

Ofte stilte spørsmål om Tibnors kundeportal

Jeg vil handle i Tibnors kundeportal, hvordan gjør jeg det?

Som en eksisterende Tibnor-kunde fyller du ut en kontosøknad som du finner her. Hvis du er en helt ny kunde av Tibnor, søker du om å bli kunde her.
 

Hvordan logger jeg inn på Tibnors kundeportal?

Hvis du allerede har innloggingsdetaljer, kan du logge inn ved å klikke på "Logg inn/registrer deg" via hovedmenyen. Skriv inn din e-postadresse og passord og fortsett ved å klikke på "Logg inn".
 

Jeg har glemt passordet mitt, hvordan får jeg et nytt?

Øverst på hovedmenyen under "Logg inn/registrer deg" er det en link, klikk på denne og følg instruksjonene. Deretter sendes ny påloggingsinformasjon til e-postadressen du valgte da du registrerte deg.


Jeg har spørsmål om leveransen min fra Tibnor. Hvor henvender jeg meg da?

Ta kontakt med oss via chat, mail eller telefon, så hjelper vi deg.
 

Når er fristen for å legge ordre med levering neste dag?

Det varierer avhengig av leveringssted og eventuell produksjon på ordren, generelt har vi en stopptid kl. 12.00.
 

Leverer Tibnor til andre land?

Hvis du har en godkjent leveringsadresse, kan vi levere hvor du ønsker etter avtale. Ta kontakt med oss via chat, mail eller telefon, så hjelper vi deg.
 

Jeg har spørsmål om et produkt som er i Tibnors kundeportal, hvem kontakter jeg?

Ta kontakt med oss via chat, mail eller telefon, så hjelper vi deg.
 

Jeg har ikke mottatt bestillingen min, hvor henvender jeg meg?

Ta kontakt med oss via chat, mail eller telefon, så hjelper vi deg.
 

Kan jeg som privatperson handle i Tibnors kundeportal?

For tiden kan bare selskaper kjøpe fra Tibnor.
 

Kan jeg legge til en ny leveringsadresse?

Tibnor legger inn nye leveringsadresser som du kan velge mellom før du sender inn bestillingen din. Hvis du vil opprette en ny leveringsadresse, ta kontakt med oss via chat, mail eller telefon, så hjelper vi deg.
 

Kan jeg endre eller legge til noe på en eksisterende ordre hvis jeg kommer på noe i etterkant?

Hvis du har mottatt en ordrebekreftelse, kan du ikke gjøre endringer på egen hånd. Ta kontakt med oss via chat, mail eller telefon, så hjelper vi deg.
 

Jeg vil reklamere på et produkt jeg kjøpte fra Tibnor, hvordan gjør jeg det?

Hvis du har en konto i Tibnors kundeportal, gå inn i ordrestatus, finn bestillingen din og opprett en avviksrapport. Det vil hjelpe hvis du vedlegger et bilde om det er en skade. Alternativt kan du kontakte oss via chat, mail eller telefon, så hjelper vi deg.

 

Kan jeg legge til spesielle ønsker på bestillings- eller bestillingslinjen min?

Ja, du kan legge til spesifikke krav til transport og merking.
 

Hvordan kan jeg kansellere en bekreftet bestilling?

Avbestillinger kan kun gjøres i henhold til gjeldende salgsbetingelser. Ta kontakt med oss via chat, mail eller telefon, så hjelper vi deg.
 

Hvilke dokumenter er tilgjengelig online via Tibnors kundeportal?

Ved hjelp av ordrestatus i Tibnors kundeportal kan du laste ned ordrebekreftelse, tilbud, følgeseddel, faktura og sertifikat.

 

Hvordan kan jeg slette min personlige informasjon?

Ta kontakt med oss via chat, mail eller telefon, og vi vil fjerne informasjonen i vårt forretningssystem og i vår kundeportal.
 

Hvordan bruker jeg Quick order-funksjonen?

Hvis du allerede vet på forhånd hvilke varenummer du skal bestille, kan du bruke Quick order-funksjonen. For å bruke den, logg deg på portalen og gå til handlekurven. Inne i handlekurven, skriv inn ønsket varenummer og klikk på "Kontrollere varenummer". Hvis varenummeret er riktig, vises produktet, og du kan enkelt legge det til i handlekurven. En perfekt måte å jobbe på når du bestiller et viss antall produkter fra en allerede forhåndsbestemt liste. Du som har dine egne varenummer, kan nå matche disse til Tibnors varenummer. Dette betyr at du kan søke på ditt eget varenummer med Quick order-funksjonen, og riktig produkt vil vises. Ta kontakt med oss via chat, mail eller telefon hvis du vil matche dine egne varenummer.

 

Hvordan finner jeg mine kundespesifikke priser?

Når du er logget inn, etter at du har fylt ut ønsket mengde, vil du se prisene i handlekurven. Kostnad for emballasje og frakt kommer i tillegg.


Hvordan laster jeg ned prislisten til Excel?

Logg inn og klikk på «last ned prisfil». Klikk deretter på Tibnor-prisliste-Norway-14102020-0554.csv. Filen lastes ned til nedlastningene dine.
Åpne deretter Excel-applikasjonen på datamaskinen og åpne en ny arbeidsbok. Gå deretter til datafanen og velg der Fra tekst og velg filen du nettopp lastet ned, og klikk på import. Veiviseren for tekstimport åpnes.

Utfør deretter følgende trinn:

  1. Forsikre deg om at UTF-8 er valgt, og klikk deretter Neste.
  2. Kontroller semikolonet som en avgrenser, og klikk deretter Neste og Fullfør

Klikk OK


Jeg kan ikke finne produktet jeg leter etter, hva kan jeg gjøre?

Ta kontakt med oss via chat, mail eller telefon, så hjelper vi deg.
 

Hvordan får jeg materialsertifikater for mine bestillinger?

Du angir på hver ordrelinje om sertifikater ønskes. Sertifikatene kan deretter lastes ned fra bestillingsstatussiden.


Til toppen
 

Ofte stilte spørsmål om faktura og økonomi

Hvor kan jeg se min siste faktura?

Når du logger inn på Mine sider finner du ordrestatus i menyen. Der kan du søke på ordrenummer, bestillingsnummer og dato. På hver ordre kan du velge å laste ned faktura gjennom å klikke på dokumenter. Hvis du som eksisterende kunde ikke har innlogging til vår kundeportal, kan du søke om det eller kontakte oss via chat, mail eller telefon, så hjelper vi deg.
 

Hvor henvender jeg meg med kreditspørsmål?

Kontakt vår kreditavdeling på e-post kreditt.norge@tibnor.com.
 

Hvor henvender jeg meg med fakturaspørsmål? 

Kontakt oss via chat, e-post eller telefon, så hjelper vi deg.
 

Hvor henvender jeg meg med garantispørsmål?

Hvis du har en konto i Tibnors kundeportal, gå inn i ordrestatus, finn bestillingen din og opprett en avviksrapport. Det vil hjelpe hvis du vedlegger et bilde om det er en skade. Alternativt kan du kontakte oss via chat, mail eller telefon, så hjelper vi deg.
 

Jeg har en kreditnota som jeg vil få utbetalt, men jeg har ingen faktura å kvitere den mot, hva gjør jeg?

Kontakt vår kundereskontro via kreditt.norge@tibnor.com og angi kundenummer, kreditnotanummer samt hvilket BG/kontonummer man vil ha den utbetalt til.
 

Kan man få elektronisk faktura fra Tibnor?

Ja, vi håndterer ulike formater for elektronisk fakturering. Se informasjon under Digitale tjenester/EDI. Du har også muligheten til å få dine fakturaer sendt via e-post. Gjennom å bestille faktura direkte til din e-post kan du enkelt lagre dine fakturaer i PDF-format der du vet at de finnes. Du sparer samtidig på miljøet gjennom å brukere mindre papir og færre posttransporter. Kontakt oss via chat, mail eller telefon så hjelper vi deg.
 

Kan jeg som privatperson handle hos Tibnor? 

Kun firmaer kan handle hos Tibnor.


Til toppen